Een nieuwe leerling in Ocho Rios Primary School..

10 april 2018 - Ocho Rios, Jamaica

Ocho Rios, 9 april 2018

We hebben een vlotte reis van Anchovy naar Ocho Rios.

Vandaag bezoeken we samen Ocho Rios Primary School met de vraag of er een plaatsje is voor Amilia op school en in '6th grade'.  We hebben een kort gesprekje met de directrice en verlaten spoedig de school.  Amilia wordt morgen verwacht op school in uniform !

Ocho Rios, 10 april 2018

Het uniform..

We lopen rond en rond, zoeken en vragen naar een winkel waar we een uniform kunnen kopen.  Zonder resultaat omdat het schooljaar al vergevorderd is en de uniformen doorgaans op maat gemaakt worden aan het begin van het schooljaar.

We zoeken een naaister om Amilia's uniform te maken; maar eerst een stoffenwinkel. Met een reepje stof van de juiste kleur zijn we onderweg en even later gesteld voor 876,50 JMD (5,86 Euro).  We vinden een naaister in haar klein naaiatelier.  De maten worden genomen, de prijs afgesproken 1250 JMD (8,44 Euro).  Enkele uren later kunnen we het uniform ophalen; net tijd genoeg om een witte blouse, blauwe sokken en zwarte schoenen te kopen.

Extra informatie :

'6th grade'

Wordt vervolgd..

Ocho Rios, 11 april 2018

Amilia's eerste schooldag in Jamaica is een voltreffer..

Wordt vervolgd.. (Verslagje  van Amilia)